Fest på det lokala bed and breakfasten

Det finns flera olika sorters bed and breakfasts representerade i vårt land. Några är välutrustade. Andra i princip bara ett rum med en säng i. Samtidigt som mer och mer amerikanska bröllopstrender tar över vårt land, så ökar viljan att ställa till med fest på bed and breakfast-stället. Det är fantastisk möjlighet på många av de platser som finns där ute. Det enda som krävs är ett bed and breakfast som har rätt lokal för rätt gäster. Det vill säga, om man blir många eller få spelar ingen roll. Det måste bara finnas stolar till alla som kommer att närvara.
Förutom rätt antal stolar bör det också finnas mat till gästerna. Eller i alla fall brukar de flesta brudpar vilja bjuda på något. Man kan välja att laga mat i köket som bed and breakfasten förfogar över. Men ett annat alternativ är att ta hjälp av en cateringfirma. I Malmö finns Manges Kök & Catering som erbjuder catering och servering av alla sorters mat. Kontakta dem för att lära dig mer om Catering Vellinge.

Sovplats för långväga gästercaterinfirma

Det bästa med att ordna kalas på bed and breakfast är att alla gästerna kan stanna över. Det är särskilt praktiskt om man har långväga kompisar och familjemedlemmar. Då kan man på ett avslappnat och naturligt sätt umgås med sina nära hela helgen. Kanske man väljer en informell middag på fredagen. Sen kommer bröllopet på lördagen. Och så en avslutande brunch som avsked på söndagen. Eller så har man bröllopet redan på fredagen. Då kan man kanske grilla tillsammans på lördagen. Det finns hur många möjligheter som helst att få till en lyckad helg.
Det brukar dessutom vara ganska rimliga priser på dessa ställen. Det betyder att de allra flesta bör ha råd att stanna över, åtminstone en natt.

Slipp jobbet

Förutom en säng som inte kostar skjortan, är det trevligt med professionell mat. Det finns så många fördelar med att anlita en cateringfirma. Här nedan kommer några:

• Billigare än många tror
• Oroa dig inte över menyn
• Lägg inte ner tid på inköp av allt
• Även disken tas om hand om av personalen.